30 Ocak 2012 Pazartesi
Tüketici şikayetlerinde yen dönem!
Tüketici şikayetlerinde yen dönem!
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK), vatandaşların sabit ve mobil telefon ile internet hizmetlerine ilişkin şikayet başvurularını daha etkili bir şekilde takip edebilmeleri ve söz konusu başvuruların kısa sürede sonuçlandırılabilmesi amacıyla uygulamaya koyacağı internet üzerinden online şikayet uygulaması yarın başlıyor.
Bakan Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, BTK bünyesinde kurulacak ve işletilecek Online Şikayet Bildirim Sistemi ile tüketicilerin şikayetlerini internet üzerinden online olarak ulaştırabileceklerini belirtti.
Sabit ve mobil telefon ile internet hizmetlerine ilişkin şikayet başvurularının daha etkili bir şekilde takip edilebilmesi ve söz konusu başvuruların kısa sürede sonuçlandırılabilmesi amacıyla online şikayet uygulamasını başlatacaklarını ifade eden Yıldırım, bir süredir test çalışmaları devam eden Online Şikayet Bildirim Sistemi ile internet üzerinden yapılacak şikayet başvurularının, 1 iş günü içinde ilgili işletmeciye iletilmesi ve başvuruların işletmeci tarafından kısa sürede sonuçlandırılmasının sağlanacağını belirtti.
Sistem nasıl işleyecek?
Şikayetlerin iletilebilmesi ve başvurularla ilgili işlemlerin takip edilebilmesi için öncelikle "tuketici.btk.gov.tr" internet adresine girilerek sisteme üye olunması gerektiğini ifade eden Yıldırım, üyelik işlemini gerçekleştiren ve sisteme giriş yapanların şikayet başvurularını bu şekilde iletebileceklerini kaydetti.
Bu şekilde yapılan şikayet başvurularının BTK’nın ilgili birimleri tarafından incelenerek 1 iş günü içinde ilgili işletmeciye iletileceğini ve yapılan işlemler hakkında bilgi isteneceğini belirten Yıldırım, "Vatandaşlar, başvuru sonucunu ve aşamalarını aynı siteden takip edebilecek. İşletmeci cevapları doğrultusunda Kurum düzenlemelerine aykırı veya yaygın tüketici mağduriyetine neden olan hususların tespit edilmesi halinde konu incelenecek ve hızlı bir şekilde sorunun çözümü sağlanacak" dedi.
Bakan Yıldırım, teknolojideki gelişmelerle birlikte telefon ve internet gibi iletişim araçlarının vazgeçilmez olduğunu belirterek, tüketicilerin bu imkanlardan en iyi şekilde yararlanması için şimdiye kadar önemli çalışmalar yaptıklarını ve yeni projelerle bu çabalarını sürdürdüklerini söyledi.
Tüketicilerin aldıkları hizmetlerden memnun kalmasının tüketiciler kadar bu sektörde hizmet veren işletmeler açısından da önem taşıdığını vurgulayan Yıldırım, "Online Şikayet Bildirim Sistemi, tüketicilerin yaşadıkları sorunların hızlı bir şekilde çözülmesine katkı yapacağı gibi işletmecilere de bu sorunları kısa sürede çözerek müşteri memnuniyetini artırma imkanı tanıyacaktır" diye konuştu.
-"Sanal dünya, yalan dünya olmamalı"- İnternetin, hayatın her alanını kapsamaya başladığını ancak, insan hayatını kolaylaştıracağı yerde, zorlaştırmamasının önemli olduğuna dikkati çeken Yıldırım, şunları kaydetti: "Sanal dünya, yalan dünya olmamalı. Bir taraftan yasal altyapısı oluşturulmalı. Öte yandan, her türlü art niyetli girişimlere karşı gerekli koruma önlemleri alınmalı. Bizler de vatandaşlarımızın mağdur olmaması için, sektördeki gelişmeleri takip edip, yapılması gereken bir şey olursa onu hızla yapmaya gayret gösteriyoruz.
Bir süredir test çalışmaları devam eden Online Şikayet Bildirim Sistemi, yarın tüketicilere hizmet vermeye başlayacak."
http://haber.gazetevatan.com/tuketici-sikayetlerinde-yen-donem/427725/2/Ekonomi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi
-
▼
2012
(4921)
-
▼
Ocak
(975)
- 6111 Sayılı Kanuna Göre Yapılacak Beşinci Taksit Ö...
- GİB DUYURU : Basit Usule Tabi Mükelleflerimiz İçin...
- YENİ TTK Pay sahibinin şirkete borçlanma yasağı / ...
- YENİ TTK GENEL KURUL
- İntibak Yasası Meclis'te
- TTK'nda geç kalan tartışma
- YENİ TTK Şirketin Borca Batık Olması
- VERGİ DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ, VERGİ İNCELEMELE...
- Kanser hastalarından kimse para isteyemez--Sadece ...
- Yeni Türk Ticaret Kanununda Yönetim Yetkisinin Devri
- YENİ TTK YÖNETİM KURULU TEMSİLE YETKİLİ KİŞİLERİ S...
- YENİ TTK Yönetim Kurulunun Şirkete Bağlılık İlkesi
- Form Ba ile Form Bs Bildirimlerinin Verilme Süresi...
- Yeni TTK da Şirketin Sahip Olduğu Hisseyi Elden Çı...
- Sağlık Ocakları tarih oldu
- Dolandırıcıya çek mükâfatı
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Müfettiş alımı için önemli açıklama
- Kredi Kartını Kapattıran Tüketiciye Şok!
- Şirketinize Uygun, Şirketinize Yakışan Bir Yönetim...
- Vadeli Mevduat Gelirlerinin Muhasebeleştirilmesi
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- YENİ TTK Yanlış yapana sigorta hakkı
- Malulen emeklilik için aranan şartlar neler?
- Sigorta’da daha az prim ödendiği için geçilebilir ...
- ADIM ADIM İNTİBAK -2-/ŞERİF AKÇAN(İntibak Maaş Tab...
- Emekli ikramiyesinde son durum /Metin Taş-Sezgin Ö...
- GÜMRÜK GENEL TEBLİĞİ (GÜMRÜK İŞLEMLERİ) (SERİ NO: 88)
- GAYRİMENKUL YATIRIM ORTAKLIKLARINA İLİŞKİN ESASLAR...
- ÇEK DEFTERLERİNİN BASKI ŞEKLİNE, BANKALARIN HAMİLE...
- Bankalar, karşılıksız çek için daha fazla ödeyecek
- Yanlış yapana sigorta hakkı
- En şanslı 9 bin emekli
- DEVLET MEMURLARI KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 162)
- Yeni TTK ağır maddeler içeriyor
- Maliye 24 Sene Sonra KDV Uygulamasında Fikir Değiş...
- Şehit Mirasçısına 62 Bin 800 Lira / Ali Tezel
- SAĞLIK YARDIMI TALEP VE TAAHHÜT FORMU
- Mükellefe e-haciz yağmuru -MALİYE Bakanlığı, 2012 ...
- Yeni TTK'ya en çok Maliye sahip çıkmalı
- Çek tasarısı ve bankaların sorumluluğu/ AHMET YAVUZ
- Bilgi verme tebliği (2)
- Trampa işlemlerinde muhasebe uygulaması
- Yabancı Para Birimiyle Defter Tutulabilir mi? Deft...
- Hasta işçi işten çıkarılır mı? /Arif Temir
- Sadece prime ihtiyacı olan doğum borçlanması yapsın!
- BÜTÜN YÖNLERİYLE GENEL SAĞLIK SİGORTASI (5)/Celal ...
- Trafik cezası çalışandan kesilir mi? /Ali Şerbetçi
- Yabancıya 886 lira ceza / Sadettin ORHAN
- OKUL, SAĞLIK HİZMET TESİSİ VE ÖĞRENCİ YURDU OLARAK...
- SGK Eski-Yeni ve Erkek-Kız Çocukların Genel Sağlık...
- Gelir Testi Süresi Ve Bilinmesi Gerekenler
- 1/3, 1/4, 1/5 ve 1/10
- Yeni Türk Ticaret Kanunu' na göre UFRS'ye geçiş
- Genel Sağlık Sigortası Gelir Tespiti Yaptırmak İst...
- Muhasebe Koçluğu (3)
- Özürlü ücretlerinde vergi indiriminin tahakkuku/Ta...
- 3. Köprü Geçişi 3 Dolar + KDV
- ADIM ADIM İNTİBAK -1- 5 bin günle 9 bin gün aynı k...
- Acil Serviste Muayene Katılım Payı
- Memura ek zam geliyor
- Tüketici şikayetlerinde yen dönem!
- İntibak’tan, ölüm aylığı alan 465 bin kişi de yara...
- Yeni Ticaret Kanunu'nda değişiklik talepleri
- Bir kahve içiminde emeklilik!
- Bakan Faruk Çelik’ten iyi haber
- GSS’de yanlış yapan enselenecek
- Damga Vergisi Yönünden Sözleşmelerde Belli Para Ka...
- Yeni TTK ve CFO'nun Değişen Dünyası
- Yeni Türk Ticaret Kanunu' na göre İnternet Sitesin...
- İstanbul’da da sağlık aktivasyon çilesi bitiyor/Er...
- Gelir tespitinde paniğe gerek yok/Metin Taş-Sezgin...
- İlaç kullanan hasta daha yüksek katılım payı ödeye...
- 'Süt Kart' geliyor, sağımdan fabrikaya her aşama i...
- Yaşı büyütmek emeklilikte geçerli mi?
- GSS’de kız çocuklarının durumu / Ramazan Çanakkaleli
- Genel sağlık sigortasına ilişkin soru ve cevaplar/...
- Açılışı yok ama kapanışı var/Şükrü kızılot
- Düzenleme yapılmazsa binlerce memur mağdur olacak ...
- Para transferinde yeni dönem
- Deprem vergisi 8 milyar TL
- Çek yaprağı ‘bono’ gibi olacak
-
▼
Ocak
(975)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder