Facebook Takip edebilirsiniz

29 Eylül 2012 Cumartesi

Oğlumu ve kızımı niye korkutuyorlar / Şükrü KIZILOT

 
Oğlumu ve kızımı niye korkutuyorlar

Çok kişinin yakından tanıdığı, zaman zaman da gazete ve TV’lerin görüşlerine başvurup yayımladığı, bir işadamı aradı.



“Alo..” der demez ilk sorusu:
“Hocam, benim kızımı ve oğlumu niye korkutuyorlar. Buna ne hakları var?” oldu.

OLAY NE?

Merak edip sormamı bile beklemeden başladı anlatmaya..
“Eşimle tatildeyken, kızım evden oğlum da bürodan telaşlı bir şekilde aradılar ‘Baba.. vergi borcumuz varmış!..’
Olmadığını söyledim. Gelen kağıdı okudular. Yine ısrar ettim; ‘Evladım, ben 30 yıldır vergilerimi hep gününden önce yatırırım. Borcum falan yok.’
Bunun üzerine kızım ‘Baba.. her halde durum çok ciddi. Gelen kağıtta bak ne yazıyor okuyayım’ dedi ve başladı okumaya:
‘..mükellef dosyanızın incelenmesinden, ödeme süresi geçtiği halde ödenmemiş veya eksik ödenmiş vergi borcunuzun bulunduğu tespit edilmiştir.
Ödenmeyen borçların takibi sırasında malvarlığı haczi [banka hesabı haczi (e-haciz), gayrimenkul haczi, taşıt haczi vs.] gibi istenmeyen durumlarla karşılaşmamanız için bu borçların tasfiyesine yönelik gerekli görüşmelerin ve ödemelerin yapılması için Vergi Dairesi Müdürlüğümüze başvurmanız önem arz etmektedir’
Kızımdan gelen yazıyı fakslamasını istedim.
Okudum ve anladım ki olay ciddi.. tatili kesip döndüm.”

MEĞER NEYMİŞ?

İşadamı, uçaktan inince doğru vergi dairesine gider.
Telaşlı bir şekilde, gelen yazıyı gösterir.
Vergi dairesindeki görevli, “Hemen borç listenizi çıkartayım” der.
Ardından, 25.09.2012 tarihi itibariyle “mükellef borç listesi“ yazılı kağıdı uzatır.
İşadamı heyecanlı bir şekilde listeye bakar...Bir daha bakar..
Memura:
“İyi ama burada, vadesi geçmiş ve bu gün ödenmesi gereken vergi borcu ‘0,00’ yazıyor. Yani benim vergi borcum sıfır. Burada sadece vadesi gelmemiş vergi aslı borcu 22,85 TL yazılı. Onun da vadesi gelmemiş”
Memur “Evet , öyle..” diyor. O kadar..
Şimdi bu iş adamı soruyor:
“30 yıldır bütün vergilerini önceden ödemiş birisi olarak, bu bana yapılır mı?
İyi bir vergi mükellefi olduğum için teşekkür beklemiyorum ama oğlumu kızımı korkutan, beni telaşa düşürüp tatili kesmeme neden olan, banka hesaplarımın haczi, gayrimenkul haczi, taşıt haczi vs. korkutması niye? Benim, vadesi geçmiş bir kuruş dahi borcum yok ki!..”
Jean Baptiste Colbert ‘in ünlü bir sözü var:
“Vergileme sanatı, kazı bağırtmadan ondan mümkün olduğu kadar daha fazla tüy almaktır.”
Novalis de demiş ki;
“İnsan vergisini öderken, sevgilisine bir buket çiçek veriyor gibi uzatabilmelidir.”
Yukarıdaki olayda, bir buket çiçeği, ismi ve adresi bizde saklı olan işadamına, vergi dairesi uzatabilmeli..

Şükrü KIZILOT

http://www.alosgk.com/url/?u=http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/21581415.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi