Facebook Takip edebilirsiniz

29 Eylül 2012 Cumartesi

SGK ve TÜİK fatura takibi ile ‘kaçak’ şirket avlayacak

 

SGK ve TÜİK fatura takibi ile ‘kaçak’ şirket avlayacak

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) ortak yürüttüğü proje kapsamında, işyerlerinin doğalgaz, su, elektrik abonelikleri, SGK kayıtları ile karşılaştırılacak ve tescilsiz iş yerleri kayıt altına alınacak. SGK ile TÜİK, Kayıt Dışı İstihdamla Mücadele Eylem Planı kapsamında, doğalgaz, elektrik ve su aboneliği alan işyerlerinin bilgileri, TÜİK’in İşyeri Verileri Coğrafi Bilgi Sistemleri’ndeki bilgilerle karşılaştıracak. Tescilsiz olan işyerleri kayıt altına alınacak.
TÜİK’in işyeri kayıtları ile coğrafi bilgi sistemleri uyumlaştırılacak. Bu süreçte, SGK ilk olarak yurt geneline elektrik dağıtımı yapan kuruluşlardan gelen bilgileri kendi sistemlerindeki işyeri kayıtları ile karşılaştıracak. Doğalgaz dağıtım şirketlerinden gelecek veriler de değerlendirilecek.

SGK, Türkiye genelinde elektrik dağıtımı yapan 9 kuruluştan (TEDAŞ, Kayseri ve Civarı Elektrik, Yeşilırmak Elektrik Dağıtım, Meram Elektrik Dağıtım, Uludağ Elektrik Dağıtım, Çoruh Elektrik Dağıtım, Fırat Elektrik Dağıtım, AYDEM Elektrik Dağıtım ve Başkent Elektrik Dağıtım) 1 Ocak 2012 tarihinden sonra ilk defa abonelik verilen iş yerlerinin bilgilerini istedi.

Kayıtdışına sıkı takip
Sözkonusu 9 kuruluştan gelen verilerden oluşan yaklaşık 185 bin işyerinin elektrik abonelik bilgileri sorgulamaya hazır hale getirildi ve sorgulanmak üzere Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü’ne gönderildi.
Sorgulamalar neticesinde gerçek kişi iş yeri abonelerinden 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4’üncü maddesinin birinci fıkrasının B bendi gereğince, sigortalı olması gereken fakat tescilsiz olduğu tespit edilenlere ilişkin verilerle tüzel kişi iş yeri abonelerinden işyerini tescil ettirmediği tespit edilenlere ilişkin veriler, il bazında tasnif edilecek ve SGK il müdürlüklerine gönderilecek. Daha sonra, yapılan tespitlerin yerinde görülerek doğrulanması için denetim birimleri çalışacak.

Kaynak: http://ekonomi.milliyet.com.tr/sgk-ve-tuik-fatura-takibi-ile-kacak-sirket-avlayacak/ekonomi/ekonomidetay/29.09.2012/1604086/default.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi