Facebook Takip edebilirsiniz

16 Ekim 2012 Salı

Kıdem tazminatında değişiklik!

Kıdem tazminatında değişiklik!

Yeni sistemde kıdem tazminatı içi 15 değil 13 maaş verilecek.

Çalışma Bakanı Çelik, kıdem tazminatı sisteminde değişikliğe gidileceğini söyledi. Yeni sistemde 15 değil 13 maaş verilecek.

Çalışma Bakanı Çelik, mevcut kıdem tazminatı sisteminin işçilerin aleyhine işlediğini, yeni sistemde kıdem karşılığı verilen maaş adedi azalsa da düzenli gelirin garantiye alınacağını söyledi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, kıdem tazminatını sil baştan değiştirerek fon oluşturulmasını öngören düzenlemenin çıkarılmasında işçinin tarafında yer alacağını söyledi.

Tarafların sözü önemli

Toplu İş İlişkileri Kanunu (TİİK) tasarısı yasalaşmadan kıdemin gündeme alınmayacağını, bunun ardından taşeronlaşmayı düzenleyen tasarıyı getireceklerini açıklayan Çelik, bu yasanın aynı zamanda kıdem tazminatıyla da ilgili olduğunu ifade etti. Çelik, “Şu anda 10 taşeron işçiden sadece 1 tanesi kıdem tazminatı alıyor, 9′u alamıyor. Bunu çözmemiz lazım. Ancak kıdemde taraflar ne diyecek o önemli. Taraflar derse ki ‘biz uzlaşamıyoruz’ o zaman bizim gündemimizde kıdem tazminatı yok. Ama uzlaşırlarsa o zaman taşeron işçilerin tazminat işi de çözülmüş olacak” dedi.

15 yerine 13 maaş olsun

Mevcut kıdem tazminatının işçi için kârlı sanıldığını, oysa sistemin işçinin aleyhine işlediğini belirten Çelik, şu değerlendirmede bulundu:

“Fon sisteminde kıdem tazminatı, her ay az da olsa düzenli olarak işçinin hesabına yatıyor. Az yatacakmış. Az olsun, Azsa nemalanır. Efendim 15 maaş karşılığı… 15 maaş değil de 13 maaş olsun kardeşim, yeter ki garantili olsun. Nemayla 14-15 yılda başa baş geliyor. Yarı yarıya düşecekmiş. Yarı yarıya düşse ne olacak ki? Bir işçi 90 alamazken 90′ı veriyorsan, yarı yarıya düşmesi normal.”

‘İşçiden yana duruyorum’

Bakan Çelik, mevcut sistemin çalışanların ne kadar aleyhine olduğunu vurgulamak için “yarı yarıya” örneğini verdiğini belirtirken, “Ben yarı yarıya düşsün demiyorum. Ben işçinin alın terini nasıl garanti altına alabiliriz onu düşünüyorum. Ben hep emekten yana durmuşum. Siyasette, kabine içinde ne çekiyorsam işçiden yana durduğum için çekiyorum” dedi.

 

kaynak : http://sozcu.com.tr/kidem-tazminatinda-degisiklik.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi