Facebook Takip edebilirsiniz

8 Ağustos 2014 Cuma

Emekliliği planlarken dikkat!

Emekliliği planlarken dikkat!
Malumunuz iki haftalık izin yaptık. Bu arada posta kutumuz okur sorularıyla dolmuş durumda. Tabii her soruya cevap vermeye vaktimiz ve yerimiz müsait değil fakat en azından ortak konularda gelen sorulara cevap vermeye çalışalım..
 
Yargı yolu açık ama…
 
Soru: Sadettin Bey, ben 01.06.2014 tarihinde emekli oldum. Emekli olmadan önceki SGK hizmet dökümü ile emeklilik başvurusu yaptıktan sonraki hizmet dökümü arasında 810 gün fazlam çıktı. Önceki bilgilere göre emekliğimi tamamlamak için Bağ-Kur'da isteğe bağlı 1 yıl 7 ay ödeme yaptım. Oysa ben bu ödemeyi gereksiz yere yapmışım. Ayrıca bu fazladan olan ödemeler emeklilik maaşımı da düşürmüş. Yani SGK'nın resmi sitesine güvendiğimi için hem daha geç emekli oldum hem de daha düşük emekli aylığı alıyorum. Bu mağduriyetimi gidermek için nasıl bir yol izlemem gerekir? Ali K.
 
Cevap: Değerli okurum, ideal olan, SGK'nın internet ortamındaki kayıtlarıyla gerçek kayıtların birbirini tutmasıdır. Fakat bazı durumlarda bunların birbirini tutmadığı görülür. Bu yüzden SGK sitesinde, "Bu bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır, işlemlerde kurumun resmi kayıtları geçerlidir" şeklinde uyarı yer alır. Siz elbette devletin resmi internet sitesindeki bilgilere güvenmişsiniz, güvenmekte de haklısınız.
 
Ancak bu yasal uyarı sebebiyle mağduriyetinizin giderilmesi zor görünüyor. Dolayısıyla emeklilik planları yaparken sadece SGK'nın sitesindeki bilgilere göre değil, resmi kayıtları dikkate alarak planlama yapmak gerekiyor. Bunun için de dilekçe ile başvurup, resmi cevap almakta fayda var. Yine de sizin için yargı yolunun açık olduğunu söyleyebiliriz.
 
Memur olarak emekli olursunuz
 
Soru: Sadettin Bey, ben 2000 yılında astsubay olarak göreve başladım. 1 Temmuz 2014 tarihi itibarı ile kendi isteğimle istifa ederek 15 Temmuz 2014'te bir belediyede memur olarak işe başladım. Acaba ben Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü'ne dilekçe vererek kesilen primlerimin astsubaymışım gibi kesilmesini sağlayabilir ve emekli olduğumda astsubaylıktan emekli olmuş gibi emekli maaşı alabilir miyim? Bu dilekçeyi nereye vermeliyim? Bu dilekçe nasıl bir dilekçe olmalı? Ersin A.
 
Cevap: Ersin Bey, devlet memuriyetinde hangi kadrodaysanız, emeklilik kesenekleriniz de o kadroya göre kesilir ve kadronuza göre emekli olursunuz. Yani memur olarak çalışıp astsubay gibi kesenek ödeyemezsiniz. Böyle bir uygulama olmadığı için herhangi bir yere dilekçe vermenize de gerek yok.
 
Gelir testine göre prim ödersiniz
 
Soru: Sadettin Bey; benim devlet memurluğunda 27 yıllık hizmetim var. Maaşlı emekli olmama üç yıl var. Şu an maaşsız olarak ayrılmayı düşünüyorum. Ancak sağlık güvencesinden nasıl faydalanacağım? Bunun için ayrı prim ödemem gerekir mi? İbrahim E.
 
Cevap: Değerli okurum, memuriyetten ayrıldıktan sonra 100 gün boyunca genel sağlık sigortası kapsamında sayılırsınız. Bu sürenin dolmasıyla birlikte bir ay içerisinde bulunduğunuz ilçedeki kaymakamlığa başvurarak gelir testi yaptırmanız gerekir. Gelir testi sonucuna göre hiç prim ödemeden ya da gelirinize göre ayda 45 TL, 136 TL veya 272 TL ödeyerek sağlık yardımlarından yararlanırsınız.
 
SADETTİN ORHAN / BUGÜN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi