Facebook Takip edebilirsiniz

28 Ekim 2015 Çarşamba

Önce Eğitip Sonra Çalıştıran Patrona Muafiyet Müjdesi

Önce Eğitip Sonra Çalıştıran Patrona Muafiyet Müjdesi


İşsizlere mesleki eğitim verenler, bu kişileri istihdam ederlerse imalatta 42 ay, diğer sektörlerde 30 ay sigorta işveren payını ödemeyecekler.


Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açıkladığı teşvikle birlikte dikkat çeken İşbaşı Eğitim Programı, işsizlik konusunda Türkiye'nin can simidi olacak gibi görünüyor. İşbaşı Eğitim Programı'nın çok temel bir mantığı bulunuyor. İşi doğrudan işbaşında öğrenen kursiyerler hem mesleki beceri elde ediyorlar, hem de tecrübesizlikten kurtuluyorlar.

KAÇ KURSİYER ALINIR?

İşverenler İŞKUR'a başvurarak işyerinde çalıştırdıkları işçi sayısının yüzde 10'u kadar işsize işyerinde işbaşında eğitim veriyorlar. Bu eğitimin temel mantığı işsizin doğrudan işin başında işi öğrenmesi. İşbaşı Eğitim Programı'nın süresi işverenin işbaşı eğitim verdiği mesleğe göre değişiyor. Fakat en fazla 6 ay boyunca işbaşı eğitim programından yararlanılabiliyor. İşbaşı Eğitim Programı kapsamında işyerinde işsizlere mesleki eğitim veren işverenler, bu kişileri işe alırlarsa imalat sektöründe 42 ay, diğerlerinde 30 ay boyunca sigorta primi işveren payını ödemeyecekler. Program işverenler için cazip bir teşvik sağlıyor. İşbaşı eğitim programı sonrasında yararlanılacak teşviklerle ilgili bazı şartlar bulunuyor. SGK'nın da konuyla ilgili çalışmalarını tamamlaması ve genelgeden sonra bu konudaki işlemler de netleşmiş olacak.

İŞKUR'DAN GÜNDE 38 TL

Program süresince işverenlerin çalışana ücret ödeme yükümlülüğü de bulunmuyor. İŞKUR kursiyerlere program boyunca günlük 38,48 TL ödeme yapıyor. İşveren isterse bu rakamın üzerinde bir ödeme yapma hakkına da sahip.

9 ayda 109 bin kişi yararlandı

Eylül 2015 itibarıyla işbaşı eğitim programından 109 bin 422 kişi yararlanmış. Rakam geçen yılın toplamında 52 bin 986'ydı. İstihdam şartı dolayısıyla ilerleyen dönemde en az 21 bin kişinin istihdam edileceğini söylemek mümkün.

Mesleksizlik engellenebilir

İŞBAŞI eğitim programı yalnızca işverenler katkı sağlamıyor. Program çerçevesinde bir meslek hakkında doğrudan işbaşında eğitim gören işsizler program sonunda işbaşı eğitim aldığı işyerinde istihdam edilmese bile CV'sine bir değer katmış oluyor. Diğer yandan işbaşı eğitim alan işsizler bu eğitim sonrasında 6 ay içerisinde işbaşı eğitim aldıkları meslekte başka bir işyerinde istihdam edilseler bile teşvik kapsamındalar. Yani bir işveren işbaşı eğitim programı düzenlememiş olsa bile prim teşvikinden yararlanabiliyor. Dolayısıyla işbaşı eğitim programı prim teşvikinin yanında işsizlerin istihdam edilebilirliklerini de artırıyor.

OKAN GÜRAY BÜLBÜL / AKŞAM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi